Salgsbetingelser for nordicskincare.no

På nordicskincare.no skal det være trygt og enkelt for deg å kjøpe hudpleie. Vi gjør vårt beste for å gi deg den beste kundeservice ved å hjelpe deg å finne riktige produkter for din hud. 

Generelle vilkår

Vennligst les gjennom våre generelle vilkår for handel hos nordicskincare.no. Ved kjøp av produkter har du samtidig akseptert og godkjent gjeldende betingelser.

Om Nordic Skin Care AS

Nordic Skin Care AS ble etablert i Bergen i 2014, og er distributør av Hormeta hudpleie produkter til Norge, Sverige, Danmark, Finland og Island.

Nordic Skin Care AS
Slettevikvegen 8
5124 Morvik
Bergen

Org.nr 814 789 152
Tlf : 48 47 11 63
kundeservice@nordicskincare.no


Nordicskincare.no er en autorisert forhandler av Hormeta hudpleie produkter. Å være en autorisert forhandler innebærer at vi får vårt sortiment direkte fra leverandør og kan derfor alltid garantere ekte vare, og produktets kvalitet.


Bestilling og levering


Vi sender alle bestillinger innen 24 timer på alle arbeidsdager. Bestillinger som mottas i helgen eller på helligdager vil bli sendt neste arbeidsdag.

Mindre pakker leveres direkte i din postkasse. 


Større pakker leveres til ditt nærmeste postkontor/post i butikk (utleveringssted). Hentefristen er normalt 14 dager fra ankomstdagen, deretter sendes pakken i retur til nordicskincare.no. Har du betalt din ordre, men ikke hentet den, beholder vi den i 3 måneder. Se for øvrig under "Ikke hentet leveranse".


I høysesong, for eksempel ved juletider, må Postens leveringstid påregnes å være noe lengre enn vanlig.


Hjemleveranser, samt leveranser til Postens utleveringssted varsles via sms, e-post eller via brev fra Posten.

Betalingen

 

Nordic Skin Care AS kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra Nordic Skin Care AS til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan Nordic Skin Care AS reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.

Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

 

Fraktkostnad


Vi tilbyr fri frakt på dine bestillinger fra Nordic Skin Care når du handler for over kr.500,-. 


Angrerett

Angrer du på hele eller deler av kjøpet ditt har du mulighet til å benytte deg av angreretten. Angrefristen er 14 dager etter at du har mottatt varen.

Kontakt oss på kundeservice@nordicskincare.no. Det du angrer på må sendes tilbake til oss innen angrefristen er utløpet og må være i like god stand som da du mottok varen. Du må betale returforsendelsen selv.

Returadresse er: 

Nordic Skin Care AS
Slettevikvegen 8
5124 Morvik

Vi tilbakebetaler det du betalte for varen. Tilbakebetaling av fraktkostander gjelder kun når hele kjøpet returneres. Tilbakebetalingen skal finne sted innen 14 dager etter at vi mottar produktet fra deg.
Angreretten gjelder ikke:
• dersom varen er ødelagt eller av andre årsaker ikke kan returneres i samme stand som da du mottok den
• dersom varen er uavhentet og returneres til selger

Se angrerettloven for flere detaljer.

Nordicskincare.no er ikke ansvarlig for forsendelser som sendes tilbake til oss fra kunden.


Returfrakt


Skulle du mot formodning ikke være fornøyd med ditt produkt å ønsker å returnere varen betaler du selv for returfrakt.


Delleveranser


Nordicskincare.no benytter ikke delleveranse dersom en eller flere varer i bestillingen ikke kan leveres. De varene som kan leveres sendes, og de varene som ikke kan leveres krediteres.


Ikke hentet leveranse


Leveransen oppbevares i 14 dager fra den ankommer ditt utleveringssted. Dersom pakken ikke hentes sender nordicskincare.no en faktura på våre frakt- og håndteringskostnader, som for øyeblikket er på kr.150,-


Leveringsproblemer utenfor nordicskincare.no's kontroll


Nordicskincare.no er ikke ansvarlig for forsinket eller uteblitt levering som skyldes force majeure (eller andre hindringer utenfor vår kontroll), og som vi ikke med rimelighet kunne ventes å ha tatt i betraktning på avtaletiden eller å unngå eller overvinne følgene av.
Når du fullfører en bestilling mottar du en ordrebekreftelse på e-post. Om du ikke har fått en ordrebekreftelse, vennligst kontroller at din e-postadresse stemmer og kontakt oss på kundeservice@nordicskincare.no så sender vi bekreftelsen på nytt.


Når varene sendes fra vårt lager får du også en leveransebekreftelse via e-post. Sammen med din leveranse får du en følgeseddel som gjelder som kvittering for varene.


Mangel ved varen - kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Hvis du ønsker å reklamere på en vare så sender du mail til kundeservice@nordicskincare.no 

 

Retur

Tilbakebetaling skjer innen 14 dager etter at nordicskincare.no lager har mottatt varen i retur, og under forutsetning av at returen er godkjent. Nordicskincare.no er ikke ansvarlig for skader på, eller tap av, forsendelser som sendes tilbake til oss fra kunden.


Bytting av varer


Dersom du ønsker å bytte en vare i et annet produkt så send oss en epost på kundeservice@nordicskincare.no så ordner vi det. Du betaler selv for fraktkostanden i forbindelse med dette.


Vareinformasjon


Nordicskincare.no gjør hele tiden sitt beste for å gi deg korrekte produktopplysninger. Nordicskincare.no tar likevel forbehold om at det kan forekomme feilaktig produktbeskrivelse. Nordicskincare.no tar også forbehold om at det av ulike årsaker kan bli tomt på lager.


Allergisk Reaksjon


Om du har fått en allergisk reaksjon av et produkt du har kjøpt hos Nordicskincare.no ber vi om at du kontakter oss på kundeservice@nordicskincare.no slik at vi kan hjelpe deg.  

Abonnement

Hvis du har valgt å spare tid og penger ved å få faste leveringer fra Nordicskincare.no så får du tilsendt en mail med en link som heter "Endre mine abonnement". Ved å klikke på den linken så har du full oversikt og kan endre hvilke produkter du ønsker å få faste leveranser av og hvor ofte du ønsker å få de.

Kundene våre kan avslutte abonnementet sitt når som helst ved å klikke på linkensom heter "Endre mine abonnement".

Vi forstår at fleksibilitet er viktig for deg. Derfor har vi gjort det superenkelt for deg å gjøre endringer i dine abonnement ved å klikke på linken din.  


Copyright


Innholdet på www.nordicskincare.no er Nordicskincare.no sin eiendom. Dette innhold er beskyttet etter opphavsrett, markedsførings- og varemerkelovgivning. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder beskrivelse av produktene, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på sidene ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er tillatt etter lovgivning eller etter samtykke fra Nordicskincare.no.

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23  400  500  eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.